søndag den 23. juli 2017

Porazený Federer mal husiu kožu. Ešte ho neodepisujte, varuje kouč

Švajčiarskeho tenisového elegána si Američania za tých 16 rokov, čo jazdia na US Open, veľmi obľúbili. Tento rok toto citové spojenie umocnil Federerov ústretový prístup k fanúšikom aj suverénny jazda do finále bez straty setu.

Všetko vygradovalo v nedeľu večer tamojšieho času. Kvôli počasie museli diváci na kurte Arthura Asha čakať na začiatok bitky dvoch veľkých rivalov, vyvrcholenie posledného grandslamového turnaja. Pri zápase ľudia na tribúnach dávali hlasno najavo, kto že má vyhrať.

"Je nádherný pocit, keď viete, že diváci chcú, aby ste vyhral, ​​aby ste sa dostal späť do zápasu. Myslím, že ľudia cítili, že neminuli peniaze zbytočne.Bola to skvelá bitka, "vyhlásil 34-ročný Federer na tlačovej konferencii. "Urč ite to je jeden z dôvodov, prečo stále pokračujem - kvôli týmto momentom, pri ktorých mám husiu kožu. Je to skvelé. "Reportéri sa Federera pýtali, či bol hluk ešte umocnený zmenou akustiky v dôsledku stavby strechy na Asheově štadióne.

"Ťažko povedať. Možno. Ale ja už som tu niekoľkokrát počul hlasné newyorskej publikum, "usmial sa Švajčiar. "Ale bola to neuveriteľná noc."

Vo Federerovej hlave sa prali myšlienky: na zámorských betónoch prežil úspešné dva týždne, vyhral turnaj v Cincinnati, prvýkrát od roku 2009 sa na US Open dostal do finále. Lenže tam znova padol.Prvýkrát v kariére prehral tri súboje o grandslamový titul v rade (Wimbledon 2014 a 2015 i nedeľný duel), celkovo desiatykrát odišiel z finále porazený.

"Som veľmi sklamaný," odfrkol skúsený Švajčiar. "Mal som veľa šancí na brejk. Novak mi toho toľko nedovolil, ale rovnako som mal zahrať lepšie. "

Federer využil v zápase iba štyri z 23 brejkbal. "Dlho som nehral tak útočne a to je možno dôvod, prečo som sa rozklepal v kľúčových momentoch. Kto vie? "Uvažoval.

Za jeden rozhodujúcich momentov označil štvrtý set, kedy nechal Djokoviča utiecť na vedenie 5: 2. "To bol prúser," uznal Federer.

Inak však bol pre neho zápas proti Djokovičovi veľmi poučný. "Bolo to dobré. Odohral som asi najdlhší zápas v sezóne.Som rád, ako som to zvládol, nemám žiadny problém. Som šťastný, že som schopný hrať na takej úrovni tak dlho, pretože som tvrdo drel cez leto, "povedal jeden z najlepších tenistov všetkých čias.

" Mám radosť z toho, na akú úroveň som sa dostal "

Federer býva niekedy kritizovaný, že je starý, že už na to nemá. A že zbierku grandslamových víťazstiev nedokáže rozšíriť. Ale švajčiarsky veterán roz hodne končiť nemieni, podobné reči ho naopak posilňujú.

Podľa jeho kouča Stefana Edberga má Švajčiar stále šancu vyhrať svoj osemnásty grandslamový titul. "Nemôžete ho odpisovať. Pozrite sa, ako sa zlepšil a na akej hrá úrovni.To mu dáva stále šancu uspieť, "mieni Švéd.

" Hrám celú sezónu dobre, mám radosť z toho, na akú úroveň som sa dostal. Mám vyrovnanej výsledky. Dokážem porážať najlepších hráčov, "tvrdí Federer.

Len Djokoviča v pětisetových bitkách na najsledovanejších podnikoch neporazil od semifinále Wimbledonu 2012.

"Na druhú stranu mávam silný záver sezóny. Dúfam, že to potvrdím, "vyzerá rekordman Federer Turnaj majstrov.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar