torsdag den 20. juli 2017

Keď útok žraloka mení osudy. Plavčík sa stal medailistom aj bez nohy

Niekedy na to stačí pár sekúnd. Smola na zlý čas a zlé miesto. A z bezstarostné zábavy sa môže stať boj o prežitie. Súboje s nevypočítateľnými vodnými predátormi desí - a zároveň fascinujú. Veď len na YouTube získal Fanningův incident, ktorý sa odohral minulú nedeľu, skoro 20 miliónov prehratí. Keď bet 365 o ňom trojnásobný surferský majster sveta prehovoril, sám nemohol uveriť, že z neho tak dobre vyviazol.

Ako sa zbehol? Zdanlivo nenápadne. V juhoafrickom Jeffreys Bay sa chystalo finále surferské súťaže J-Bay Open. Kamera zaberala Fanning, keď sa za ním vynorila plutva.

Nasledovalo niekoľko sekúnd, ktoré rozhodli o osude 34-ročného surferov.Austrálčan okolo seba začal kopať - a útočiaceho predátora zasiahol a zrejme zastrašil. "Mal som šťastie," obzeral sa.

"Fyzicky som v poriadku, vyviazol som bez škrabnutia. Je to skôr psychickú traumu. "
Ale na surf sa chystá znova. "Bude to ťažké. Ale dokážem sa s tým popasovať. "
Existujú aj takí, ktorí si odniesli oveľa horšie následky.

Prišiel o nohu, aj tak má medailu

Achmat hasí pôvodne športovcom nebol, stal sa ním až po osudovom stretnutí so žralokom. Predtým robil plavčíka v rodnej JAR. V auguste roku 2006 sa spolu so svojím bratom zúčastnil rutinného cvičenia. "Zahľadel som sa pri ňom do oceánu a kútikom oka som si všimol, ako sa niečo blíži k môjmu bratovi.A stále sa to zväčšovalo a zväčšovalo, "líčil.

Starosť o brata ho trápila viac než vlastné bezpečie. "Začal som búšiť do vody, aby som okolo seba čo najviac bet365 cakal," popisoval. Podarilo sa: pozornosť žraloka odlákal. Ale zatiaľ čo záchranári ťahali mladšieho súrodenca z vody, žralok si našiel nový cieľ: Achmata.

Keď sa predátor ponoril do vody, Achmat si uvedomil, že je zle. "Zavládlo absolútny chaos. Kričal som. Chalanom na brehu začalo dochádzať, čo sa deje, "spomínal. "Potom bet365 bonus už si len uvedomujem, ako žralok otvoril ústa a uvidel som tie obrie čeľuste."

Žralok sa zameral na jeho pravú nohu - a stisol zuby. "Bum; noha sa proste rozdelila na dve časti. Vôbec bet365 stavky som to necítil. "Začal strácať vedomie. Hrozilo, že sa utopí.Potom ale dorazila pomoc.

Achmat prišiel o končatinu, ale prežil. Dal sa na plávanie a dva roky po hrozivom incidente už zamieril na p araolympiáde v Pekingu 2008. Na následných hrách v Londýne získal bronz na 100 metrov motýlik. "Kvôli zraneniu som mohol vidieť rôzne krajiny, stretnúť rôzne ľudí. A povedal som si: Musím to tým zvieratám nejako vrátiť, "opisuje 33-ročný Juhoafričan. A tak sa teraz stará o…áno, ohrozené žralokmi.

Rezignovať na život, či bojovať?

bolo jej ešte len 13 rokov, ale už bola rozhodnutá: Chcem byť profesionálny surferka. Jedného októbrového rána roku 2003 však Bethany Hamiltonovej vášeň pre šport zmenila život. S doskou vyrazila na prechádzku na Havajských ostrovoch, odkiaľ pochádza.Ľahla si na surf, ľavú ruku ponorila do vody…

…keď na ňu zaútočil žralok tigrie. Hamiltonová prišla o ruku i o 60 percent krvi. "Nemala som ani tušenie, že sa blíži nejaké nebezpečenstvo. A zrazu sa more sfarbilo rude, "spomínala.

Život jej zachránili, jej sen o športovej kariére však dostal vážnu ranu. Útechu hľadala vo viere. "Ako jediná ma počas toho šialeného okamihu uchovala pri živote." Dlho ležala v posteli, ruku mala zaviazanú. Premýšľala: Čo bude ďalej? Tri týždne potom už znovu surfovala. V januári 2004 zase pretekala. O rok neskôr vyhrala národný šampionát NSSA (National Scholastic Surfing Association).

Vyšla o nej autobiografie, ktorá sa stala bestsellerom a pred štyrmi rokmi inšpirovala film surferka.Hamiltonová sa pred dvoma rokmi vydala. Prvého júna sa stala matkou. "Buď som sa mohla obrátiť na Boha, alebo na život rezignovať. Zvolila som si prvú možnosť a prinieslo mi to toľko dobrého, "rozprávala 25-ročná blondínka. "Často zabúdam, že mám len jednu ruku."

Keď počula, čo sa stalo Fanning, napísala na Twitter: "Hej Mick, som tak rada, že si v poriadku! Je to šialené. Ešte že nikto nebol zranený. "

< p> To iste, neb história pozná aj príklady, ktoré dopadli oveľa horšie. Útoku žraloka podľahol tento rok treba 18-ročný Elio Canestro, jedna zo surferských nádejou budúcnosti.

Na kiteboardisty Stephena Howarda Schafera sa pred piatimi rokmi zosypalo žralokov hneď niekoľko, nemal šancu.A Dávid Lilienfield, juhoafrický šampión v Bodyboarding, neprežil pred tromi rokmi v blízkosti Kapského mesta útok žraloka bieleho. "Surfovanie bolo jeho životom. Zomrel, keď robil to, čo miloval, "povedal jeho otec Dirk.

Vášeň ženie surferov do vĺn znovu a znovu. Aj Fanning. Aj Hamiltonová. Nehľadiac na cenu, ktorú môžu zaplatiť.


bet365 mobil

Ingen kommentarer:

Send en kommentar